Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz trenować?

Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz trenować?

Ruch to zdrowie! Ale jak zacząć, jeśli brak doświadczenia? Co zrobić, by sport dostarczał radości  i poprawiał samopoczucie? Rozpoczęcie ćwiczeń to wyzwanie dla organizmu. Dowiedz się, na co zwracać uwagę, by osiągnąć sukces!

Ruch – recepta na młodość, figurę i uśmiech

Aktywność fizyczna to klucz do dobrego samopoczucia i zdrowia. W trakcie wysiłku serce pracuje mocniej, a płuca powiększają swą pojemność. Rośnie wydolność i wytrzymałość. Metabolizm przyśpiesza, organizm spala tłuszcz, wyszczupla się sylwetka. Badania naukowe potwierdzają, że u osób, które ćwiczą regularnie, procesy starzenia ulegają spowolnieniu. Więcej ruchu to więcej radości, bo organizm w trakcie wysiłku wytwarza endorfiny, czyli hormony szczęścia odpowiadające za błogostan i pozytywne doładowanie. Ruch skutecznie uwalnia od stresu i zmęczenia. Wysportowana sylwetka i sprawność fizyczna dodaje poczucie pewności i przedłuża młodość. Brzmi świetnie? Czas zacząć, ale jak to zrobić, jeśli jesteśmy ekspertami w siedzeniu przy biurku?

Co to jest zdrowy trening?

Osiem godzin w biurze, fast food zamiast obiadu, telewizor zamiast spaceru. Jeśli tak wygląda Twój dzień, czas na zmiany! Ale rozpoczęcie treningów to obciążenie dla organizmu zwłaszcza, gdy nie jesteśmy przyzwyczajeni do ruchu. Zanim zaczniesz ćwiczyć, oceń swoje możliwości. Dostosuj trening do swojego wieku i stanu zdrowia. Wykonaj podstawowe badania i skonsultuj z lekarzem ewentualne przeciwskazania do uprawiania określonej aktywności. Koniecznie odkryj rodzaj sportu, który lubisz. Trenowanie dyscypliny, która nuży, prędzej czy później skończy się rezygnacją. Porozmawiaj z trenerem o obciążeniu i częstotliwości treningów. Nie warto zaczynać od forsownych ćwiczeń, gdy organizm nie jest na nie gotowy. Nie osiągniemy niczego poza przetrenowaniem, możemy się łatwo zniechęcić oraz nabawić kontuzji. Zdrowy trening łączy odpowiedni dla nas rodzaj ruchu z optymalnymi obciążeniami. Regularność i systematyczność pozwoli zwiększać intensywność i poprawiać wyniki pod warunkiem, że zadbasz także o zrównoważoną dietę i odpowiednią suplementację.

Zdrowa dieta i suplementacja – osiągnij sukces

Osoba trenująca ma zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Podczas wysiłku mięśnie potrzebują energii. Aby organizm nie naruszał własnych zapasów białka, konieczne jest dostarczanie mu tego niezbędnego budulca w pożywieniu. Właściwe komponowanie posiłków przeciwdziała zmęczeniu, bilansuje straty energetyczne, zapobiega przetrenowaniu. Nieprawidłowo zbilansowana dieta prowadzi natomiast do osłabienia organizmu, pogorszenia wydolności i wyników. Skonsultuj się z dietetykiem, który pomoże Ci zmodyfikować menu tak, aby odpowiadało aktualnym potrzebom żywieniowym i doradzi suplementację. Wykonaj badanie składu ciała TANITA i monitoruj postępy w pracy nad ciałem. Aby zwiększyć możliwość sukcesu, zastosuj suplementację. Wybierz odżywki białkowe (białko serwatkowe WPC, białko instant WPI) lub aminokwasy BCAA, jeśli chcesz rozbudować mięśnie. Skorzystaj z suplementów przetreningowych (tzw. przedtreningówka), jeśli chcesz zintensyfikować spalanie tłuszczu lub potrzebujesz większej koncentracji.  Pamiętaj, że najlepsza suplementacja nie zastąpi zdrowego odżywiania, pomoże natomiast szybko uzupełnić zapotrzebowanie organizmu na niezbędne składniki odżywcze. Zdrowy trening, zdrowa dieta i zdrowa suplementacja to trzy kroki do sukcesu. A więc do dzieła!

 

Produkty GO ON Nutrition

Polecane artykuły

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl