Czy kreatyna wpływa na mięśnie?

Czy kreatyna wpływa na mięśnie?

Kreatyna pomaga zbudować mięśnie i rozwinąć ich siłę. Zwiększa wydolność i wytrzymałość. Poprawia ogólną sprawność fizyczną. Bez niej nie powstanie ATP – najważniejsze paliwo dla mięśni jak i całego organizmu. Bez względu na to, czy jesteś sportowcem, czy uprawiasz sport rekreacyjnie, suplementacja kreatyny zapewni Ci poprawę wyników!

Co to jest kreatyna?

Kreatyna to związek organiczny magazynowany głównie w mięśniach szkieletowych. To w nich znajduje się około 98% całej kreatyny obecnej w organizmie, reszta mieści się w narządach wewnętrznych, takich jak wątroba czy mózg.

Skąd się bierze kreatyna?

Organizm potrafi syntezować kreatynę, ale potrzebuje do tego trzech aminokwasów: argininy, glicyny i metioniny. Kreatynę potrzebną do procesów energetycznych możemy dostarczyć z pożywieniem. Mięso wołowe zawiera około 4 g/1 kg, jednak zjedzenie tak dużej ilości wołowiny bywa niemożliwe i dlatego sportowcy suplementują kreatynę. 

Co to jest ATP?

Kreatyna jest bardzo cenna, ponieważ służy do tworzenia ATP – związku dostarczającego energii. ATP to paliwo startowe, z którego jako pierwsze korzystają nasze mięśnie. Jednak ładunku ATP starcza zaledwie na kilka sekund, ponieważ organizm nie może go magazynować. Po wykorzystaniu, następuje jego odbudowa, do której niezbędna jest właśnie kreatyna. Kreatyna po przyłączeniu cząsteczki do reszty kwasu fosforowego tworzy fosfokreatynę, która stanowi błyskawiczne źródło do odbudowy ATP (adenozynotrifosforanu).

Co daje kreatyna?

Suplementując kreatynę, możesz zwiększyć beztłuszczową masę ciała i siłę mięśni. Kreatyna jest substancją osmotycznie czynną i wiąże wodę w komórkach mięśniowych, to właśnie między innymi dzięki temu efekt pełniejszych mięśni.  Wzrost siły mięśni pozwala na trenowanie większymi obciążeniami. Mięśnie poprawnie rozwijające się, muszą odbudowywać się z nadkompensacją czyli stanem, w którym stają się jeszcze bardziej silne i większe aby adaptować się do przyszłych treningów.
To właśnie dzięki kreatynie zwiększa się odbudowa ATP, co zapobiega przedwczesnemu zakwaszeniu mięśni, opóźnia procesy zmęczenia i przyśpiesza powrót w stan gotowości do podjęcia kolejnej serii treningu siłowego. W sporcie i rekreacji kreatyna jest najskuteczniejszym dozwolonym środkiem poprawiającym ogólną sprawność, siłę mięśniową oraz ich masę.

Kto najbardziej potrzebuje kreatyny?

Organizm osoby trenującej ma większe zapotrzebowanie na kreatynę niż organizm osoby mało aktywnej. Suplementacja kreatyny jest doskonałym rozwiązaniem dla sportowców, aby zaspokoić zapotrzebowanie komórek mięśniowych na ten związek. Na prędkość odbudowy ATP wpływa również zbilansowana dieta, która zawsze powinna być podstawą   oraz stopień wytrenowania, im osoba lepiej przygotowana fizycznie tym resynteza następuje sprawniej.

Kreatyna działanie: 

  • pomaga budować masę mięśni
  • zwiększa siłę mięśni
  • podwyższa wydolność
  • zwiększa wytrzymałość
  • przyśpiesza odbudowę ATP
  • przeciwdziała zakwaszeniu mięśni
  • wspiera regenerację po wysiłku

Produkty GO ON Nutrition

Polecane artykuły

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl